העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 25 בינואר 2012

עבודה מהבית, כדאי לדעת!

חודש עבר מכתיבת הפוסט האחרון, חודש שהיה גדוש בחוויות כאלו ואחרות הן בחיי האישיים והן בחיי המקצועיים. מתוך פסק הזמן הזה הבנתי שלפעמים כדאי וצריך לעצור את העשייה היומיומית על מנת להתחדש ולחדש. ומכאן אשתף אתכם בתופעה הצוברת תאוצה בשנים האחרונות: עבודה ממהבית. 

נכון,לעבוד מהבית נשמע כייף לא נורמלי, לא צריך לעמוד בפקקים, לא צריך להתלבש בבגדים מחוייטים ונעלים לוחצות,ולא צריך להגיע בזמן. אבל, המציאות שונה לחלוטין, בשביל לעבוד מהבית צריך משמעת עצמית מאוד גבוהה בכדי לדעת לנהל את הזמן ולעמוד בלוחות הזמנים של הפרוייקטים השונים ויותר חשוב לעמוד בפיתויים שנמצאים בסביבה הביתית. 
מעבר לכך עבודה מהבית דורשת גם הסתגלות למצב התעסוקתי החדש, התמודדות עם הלבד, למי שהוא "חיה חברתית" עבודה מהבית יכולה להוות בעיה היות ורב הזמן אין אינטרקציות חברתיות, אין לנו קולגות לשתף או להתייעץ עימם  וקבלת ההחלטות היא על כתפנו בלבד. 

 החלטתם לעבוד מהבית, להלן מספר טיפים שיקלו על התהליך:

1. ניהול זמן- קבעו שעות קבועות בהן תעסקו אך ורק בעינייני העבודה.
2. על מנת לא להיכנע לפיתויים שבסביבה הביתית נטרלו את סביבת העבודה, הקצו שטח בבית למשרד.
3. התלבשו לעבודה בבית בדיוק כמו לעבודה במשרד, זה תורם להערכה העצמית שלכם ושל הסובבים אתכם. 
4. הצטרפו לקבוצות עסקיות על מנת ליצור חברויות מקצועיות.
5. השתתפו בכנסים והשתלמויות מקצועיות על מנת להישאר מעודכנים. 
  
 לעצות נוספות הצטרפו לדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/#!/human.power.b.2010

ליצירת קשר:
human.power.2010@gmail.com


יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

חג חנוכה שמח!

חג חנוכה שמח!
ראשית אני רוצה להעניק "דמי חנוכה" בסגנון קצת שונה , בכל יום במשך שמונת ימי החג אפרסם בדף הפייסבוק ,משפט העצמה לכבוד העוצמה והכח שהפגינו המכבים,ובמטרה להזכיר לכל אחד ואחת מאיתנו שגם בנו טמון הכח להתמודד עם האתגרים שעומדים בדרכנו להצלחה, העצמה והגשמה- מוזמנים להצטרף.

שנית, חג החנוכה הוא חג של אור וניסים בזכות המכבים ובזכות כד השמן הקטן שהספיק למרות התחזיות לשמונה ימים, מה שניתן ללמוד מהחג הזה מלבד קיומם של ניסים, שבזכות כח הרצון וההתמדה קורים ניסים!! או אולי אנחנו מזמנים את ההצלחה? אינני מתכוונת להיכנס לדיון פילוסופי אך כן יש ברצוני להדגיש ולומר שמי שמתמיד בדרך ועושה את המקסימום שהוא יכול על מנת להגשים את מטרותיו, יצליח ומאמציו ישאו פרי.
נכון, החיים היו קלים יותר אם לא היינו צריכים להתאמץ ולדלג מעל מכשולים, אבל עד שלא נדע מתי יגיע נס, כדאי שנתמקד בעבודה ושכר בצידה.
חג שמח!
העצמה אנושית


יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

כוחה של מילה בראיון עבודה

ראיון עבודה, הוא דיאלוג בין המראיין למרואיין, ראיון יחשב כמוצלח עבור המראיין כאשר 90% מזמן הראיון הוא יעסוק בהנחייה והקשבה למרואיין בעוד זה מספר על ניסיונו המקצועי וכישוריו. ואילו רק 10% מהזמן יוקדש להצגת החברה והתפקיד.
לעומת זאת ראיון יחשב כמוצלח עבור המרואיין כאשר ב-100% מהזמן המוקדש לו הוא יצליח להעביר את המסר כי הוא המתאים ביותר לתפקיד. 

הבעיה מתחילה כשאנחנו באופן טבעי כיצורים חברתיים, נוטים לדבר יותר מידיי, וכשזה קורה מילה אחת לא במקום יכולה לפסול אותנו מקבלה לעבודה. אנחנו נוטים לדבר יותר מידיי מכמה סיבות: מתוך מחשבה שזה מה שמצפים מאיתנו,לחץ מהסיטואציה, תחושת קירבה למראיין או בגלל שאיננו מצליחים להבחין בין עיקר לטפל. 

על מנת להימנע מפטפטת מיותרת בראיון יש להתכונן ולתרגל את הסיטואציה ואפילו להכין רשימה של מסרים שאותם אנחנו מעוניינים להעביר ולבחון כיצד מעבירים למראיין את המסר באופן המדוייק והנכון ביותר.


לסדנת הכנה אישית לראיון עבודה, ניתן ליצור קשר:
human.power.2010@gmail.com

 הצטרפו לדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/#!/human.power.b.2010



יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

ממליצים לעבודה, את מי כדאי לבחור?

"השלמות נמצאת בפרטים הקטנים", משפט זה נכון גם עבור תהליך חיפוש עבודה, ההתמקדות בפרטים הקטנים היא זו שהופכת אותך ממועמד ממוצע למועמד מוביל ובולט על פני אחרים. 
ואם בפרטים הקטנים עסקינן, יש פרט אחד קטן אך מאוד קריטי בתהליך הראיונות שטרם דיברנו עליו והסבנו כלפיו את תשומת הלב: ממליצים.
כשאנחנו מדברים על הקפדה בפרטים הקטנים אנחנו צריכים להיות מוכנים לקראת מסירת שמות ממליצים.

ממליצים הם גורם מאוד משמעותי בתהליך, וזאת משום שלאחר שהתרשמו מאיתנו בראיון, הממליצים משמשים כמכשיר ולידציה (תוקף) להתרשמותו של המראיין. בשיחה עם ממליצים המראיין יכול להתרשם גם מהאינטונציה של המדבר ולהרגיש דרך הקול ובחירת המילים מה באמת הוא חש כלפי המועמד.ולכן חשוב לתת שם של אדם שאכן ימליץ, ולא אדם שיפגע בסיכוי שלנו להתקבל לעבודה.

כמה דברים שכדאי לדעת:

1. ממליץ הוא בדרך כלל הממונה הישיר אך יש מקומות שיסכימו לקבל גם קולגה מקצועית.

2. חשוב לדבר עם הממליצים טרם מסירת שמותיהם ומס' הטלפון שלהם על מנת לבקש את אישורם.

3. עדכנו את הממליצים על התפקידים אליהם אתם מגישים מועמדות, על מנת שיוכלו לשים דגש על הכישורים הרלוונטים.

4. על מנת שהממליצים לא יוטרדו בכל שעות היום, בררו איתם מתי נוח להם שיצרו איתם קשר.

5. במידה ואתם מחפשים עבודה בצורה דיסקרטית, תבקשו לא למסור ממליץ ממקום העבודה הנוכחי. 

6. מסירת טלפון של הממליץ מוערכת יותר  מאשר מכתב המלצה.

7. לעולם לא לתת שם של ממליץ אשר ההתקשרות בינכם הסתיימה באופן צורם!!!


בהצלחה,

לסדנת הכנה אישית לראיונות עבודה ניתן לפנות:

human.power.2010@gmail.com

הצטרפו לדף הפייסבוק ותהנו ממגון המלצות לניהול ופיתוח הקריירה:

https://www.facebook.com/#!/human.power.b.2010

יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

חיפוש עבודה ברשתות חברתיות


המילה רשת חברתית אסוציאטיבית מתקשרת לנו לפייסבוק אולם עוד בטרם לידתו של פייסבוק רשתות חברתיות היו קיימות, אך לא באינטרנט. הרעיון פורץ הדרך של צוקרברג לקחת את האינטרקציות החברתיות שלנו ולעלות אותן לרשת הוא רעיון ששינה את פני העולם, ואם עד עכשיו חשבנו שהאינטרנט הפך את העולם לכפר גלובלי הפייסבוק הפך את העולם לקבוצת חברים גלובלית.  הרעיון כמובן גם השפיע על כללי המשחק בחיפוש עבודה.

חיפוש עבודה בחברות השמה או בחברות כגון ג'ובנט וג'ובמאסטר הוא טוב אך אינו מספיק, ומי שרוצה לפעול להשגת המטרה חייב לפעול גם ברשתות החברתיות כגון: פייסבוק ולינקדין.

הרעיון מאחורי הדברים הוא מאוד פשוט: ח ש י פ ה   ו י צ י ר ת   ק ש ר י ם .

פייסבוק היא רשת חברתית, היא עוזרת לנו לחדש קשרים עם אנשים שעבדנו/ למדנו/שירתנו איתם בעבר, וחוסכת לנו את שיחת המבוכה של חידוש הקשר. שולחים הצעת חברות/ הצטרפות לקבוצה והינה מאגר הקשרים מתרחב,מעדכנים סטטוס חיפוש עבודה, לוחצים על שיתוף וכל החברים הוירטואלים יודעים שאתם מחפשים עבודה. 
הלינקדין הינה רשת מקצועית, המאפשרת לנו לפתוח פרופיל אישי עם הניסיון המקצועי והכישורים שלנו  ולצרף לרשימת הקשרים שלנו אנשי מקצוע מהתחום , מעבר לכך ישנן קבוצות דיון בהן מתנהלים דיונים בנושאים מקצועיים ומתפרסמות משרות ,על מנת להתבלט צריך להיות פעילים. 

מעבר לרשתות החברתיות והמקצועיות באינטרנט, תמיד כדאי להעזר ברשת הכי בסיסית שלנו: המשפחה והחברים הקרובים, שתפו אותם בתהליך, בקשו את עזרתם, הם מכירים אתכם ויוכלו להיות הממליצים הכי טובים שלכם!

בהצלחה!

לסדנת בתחום ניהול ופיתוח קריירה :
הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו ותהנו מטיפים ועצות לניהול ופיתוח קריירה:  https://www.facebook.com/#!/human.power.b.2010



יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

מי מנהל את הארגון?

ביום חורפי וגשום זה, החלטתי לשתף אתכם במשל קליל אך שנון שנתקלתי בו לפני מס' שנים,קצת כיוון אחר על איך דברים עובדים לפעמים בארגונים (כמובן, לא בארגון שלכם):

שועל אחד הרגיש שהוא חייב לקחת חופש מתפקידו אחרת הוא כבר לא יוכל לתפקד ולכן הוא חייב להתנתק קצת מהתפקיד ולקחת חופש ולצאת מהיער.
הגיע השועל לאריה מלך היער וביקש ממנו חופשה אמר לו האריה כי תפקידו מחייב אותו להישאר ביער ולכן הוא לא יוכל לקחת חופשה.
האריה הסביר לשועל כי אם הוא יצא לחופש יהיו חייבים לקחת מישהו במקומו ולא בטוח שהתקן שלו ישאר כשיחזור.
השועל הסכים ולקח את החופש.
כעבור שלושה חודשים חזר השועל ליער והגיע לאריה לצורך ראיון חזרה לתפקידו.
כשהגיע לראיון הסביר לו האריה כי התקן של השועל תפוס וכי לא יוכל לחזור ליער.
השועל לא הסכים ואחרי דיבור קצר עם האריה, האריה הציע לו כתפקיד זמני להיות על תקן ארנב ביער וכשיתפנה תקן השועל יחזור להיות שועל.
השועל הסכים והחל לתפקד כארנב. עבר חודש בו הוא קפץ וברח מחיות אחרות עד שנמאס לו מתפקידו כארנב והחליט לגשת לאריה ולבקש לעבור תפקיד. האריה הסביר לארנב כי עדיין לא נפתח התקן של השועל והוא צריך להמשיך ולתפקד כארנב. השועל התעצב מהבשורה המרה והתהלך לו בדיכאון ברחבי היער. כעבור זמן מה של הליכה ראה לפתעתו ארנב.
השועל ניגש לארנב ושאל אותו: "תגיד ארנב, מה התקן שלך?"
ענה לו הארנב:"אני שועל".
השועל:"תגיד, איך זה שאני שועל על תקן ארנב ואתה ארנב על תקן של שועל?"
ענה לו הארנב: "זה מה שקורה שיש חמור על תקן של אריה"...

והמבין יבין....

לייעוץ והכוונה תעסוקתית:
human.power.2010@gmail.com

להצטרפות לדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/#!/human.power.b.2010




יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

ציור עצים וקבלה לעבודה - מבחן הציור

מה הקשר בין העץ שאני מציירת ליכולת שלי להיות מנהלת תפ"י טובה??? אני לא ציירת,
אני מהנדסת תעשיה וניהול!!!

כמה מאיתנו יכולים להזדהות עם תחושת התיסכול, שבדרך לחיפוש עבודה חדשה הותקלנו במבחנים שנראו לא רלוונטים בעליל? אחד מהמבחנים הוא  מבחן הציור.
ובאמת מה הקשר בין מהנדסת תעשיה וניהול לציורי עצים, שאינם עצי מוצר (תרשימי זרימה)? על פניו אין קשר. ואכן הבקשה נראית מופרחת אך מסתבר (יש מחקרים שבדקו זאת) ,שיש קשר בין מבחן הציור של עץ,בן אדם, או כל אוביקט אחר למבנה האישיות שלנו, ליכולת שלנו לחבור לאנשים אחרים, לתקשר ואף לבצע עבודה יסודית ומוקפדת. אך לא רק, מבחן הציור בוחן גם כיצד אנחנו מתמודדים עם לחץ ומשימות בלתי צפויות ולכן חשוב לזכור שכשאנחנו במבחן עלינו להימנע מלהביע התנגדות, ולשתף פעולה עם הבוחן והמבחן.
 
עצות נוספות להצלחה במבחן הציור:
1. גודל- גודל האוביקט בהתאמה לגודל הדף.
2. איכות - האוביקט מצוייר בקווים ברורים, רציפים ושלמים.
3. מיקוד- לצייר את האוביקט בלבד ללא תוספות מיותרות. 
4. רושם- שהציור ישאיר רושם חיובי על הבוחן.
5. זמן- הקפידו על זמן סביר לביצוע.

 בהצלחה!

להכנה לראיונות עבודה ומרכזי הערכה מוזמנים לפנות אלינו:

הצטרפו לדף הפייסבוק לטיפים ועצות נוספות: