העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 16 במרץ 2011

הקשר בין פורים לראיון עבודה

פורים נחגג עוד מספר ימים ובין אוזן המן אחת לשניה (מעשה ידיה של אמי, קשה להפסיק אחרי אחת...),
חשבתי על הקשר בין חג הפורים וראיון עבודה.
הרבה פעמים אני נשאלת: "האם להתנהג בטבעיות בראיון עבודה?" ואני תמיד עונה: "האם הייתם ניגשים לפסיכומטרי בלי קורס הכנה?" 
אם התשובה היא כן אני מבינה שיש שתי אופציות : האחת ,עומד מולי גאון  (יש כאלה)  שכבר בגיל צעיר התוודע למילה מטותה והיא חקוקה בזכרונו , והשניה ניצב מולי אדם תמים, שחושב שפסיכומטרי זה משחק מזל.
אם התשובה היא לא,יש רק אופציה אחת, אני מבינה שמדובר באדם שקול שלא נותן למזל לקבוע את גורלו המקצועי.

כדאי ורצוי להתכונן לראיון עבודה,הראיון הוא הזדמנות  שניתנת לנו להציג את עצמנו ואת היכולות  והכישורים שלנו, כדאי שנדע לעשות זאת הכי טוב שאפשר.


אינני נגד התנהגות טבעית בראיון אך יחד עם זאת  בראיון צריך לדעת לשווק את היכולות והכישורים שלנו, להתחבר לחלקים החזקים שלנו ולתת  להם ביטוי, רבים יגידו שהם מרגישים שהם עוטים מסכה, שלא נוח להם במעמד הזה,אני יכולה להבין, אך יחד עם זאת ניתן לרכוש מיומנויות שיקנו למעמד הזה מימד נוח וטבעי.
בדיוק כפי שגם בפורים אנו מתחפשים עוטים מסכה ומנסים רק לכמה שעות להיות אני בגרסה קצת שונה.

זקוקים לכלים בכדי לעבור את הראיון בהצלחה?
אין בעיה! הרשמו לסדנא אישית בה תרכשו את הכלים להצלחה בראיונות עבודה.
human-power@ynet.co.il 

תגובה 1:

  1. כאשר נמצאים בתהליך של חיפוש עבודה צריך להבין שהחיפוש עצמו הופך לעבודה :)
    לטעמי צריך להתנהג בצורה טבעית, תשובות מתוכננות או בנאליות מדי יכולות להביא לפסילת מועמדים עבור תפקידים מסויימים (בעיקר כאשר מדובר בתפקידים שדורשים ראש גדול ויצירתיות). יחד עם זאת כמובן שחשוב לעשות שיעורי בית, לקרוא קצת על מקום העבודה, ההיסטוריה, מי הם מה הם ולהגיע מוכנים.

    השבמחק