העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 27 באפריל 2011

למה לא להילחץ לפני ראיון עבודה?

חופשת הפסח הסתיימה, האביב כבר כאן בשביל להישאר (לא נראה שהגשם יחזור בקרוב), נגמרו התירוצים, אין מחר ואין מחרתיים, זה הזמן לקחת נשימה עמוקה ולהתחיל לחפש עבודה. חלק בלתי נפרד מכך הם ראיונות העבודה אשר נתפסים אצל רובנו כסיטואציה מלחיצה ולא נעימה, אני מסכימה אבל דוגלת באימרה של הפילוסוף אפיקטטוס: "מה שמפחיד אותנו הוא לא המציאות, אלא המציאות כפי שהיא נתפסת במוחנו".
עלינו לתפוס את הראיון באופן רציונלי,כסיטואציה של העברת מסרים בין המראיין למרואיין.בסופו של דבר הרי מדובר בדו שיח בין שני אנשים בוגרים עם מטרה זהה, לאייש משרה. 
למה עוד לא להילחץ לפני ראיון עבודה?
1. כי לחץ לא מקדם אותנו לשום מקום!
2. אתה נמנה עם ברי המזל, קו"ח שלך בלטו מתוך עשרות קו"ח אחרים,זאת אומרת שיש לך את מה שנדרש לתפקיד, אף מראיין לא היה "מבזבז" את זמנו לריק.
3. הבחירה היא בידיים שלך, הראיון הוא זמן מצויין, לבחון את סביבת העבודה החדשה, לראות את האנשים העובדים בחברה ולחשוב, האם אני מעוניין לעבוד בחברה כזו? תתפלאו לא תמיד התשובה חיובית.
4. המטרה של המראיין אינה להכשיל אותך, אלא לבדוק את התאמתך מבחינת יכולות וכישורים, עזור לו והכן שעורי בית,    הדגש את כל הידע/כישורים/יכולות שלך שיעזרו לך במילוי התפקיד. (את הבישנות והצניעות, השאירו לאחרי הראיון).
לאחר שברור שאין טעם להלחץ מהסיטואציה, כדי לנסות ולהגיע מוכנים עד כמה שאפשר לראיון, וזו אחת המטרות של "העצמה אנושית", לתת לאדם את הכלים להיות במיטבו ברגעים חשובים.
לפרטים על סדנאות הכנה לראיונות עבודה:human-power@ynet.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה