העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום חמישי, 5 באפריל 2012

סוגי מראיינים: חכם, רשע,תם וזה שלא ידע לשאול

שמחה רבה, שמחה רבה, 
אביב הגיע, פסח בא!

חג אביב שמח, 

חג של התחדשות, פריחה והעצמה,

שנדע להעריך את חירותנו ולבחור את דרכנו.



רגע לפני שנסב לשולחן החג, ראיה הומוריסטית על המראיינים שאתם עלולים לפגוש בראיונות עבודה :

כנגד ארבעה מראינים דיברה התורה: חכם, רשע, תם וזה שאינו יודע לשאול:

חכם - המראיין שיודע את עבודתו ומבצע אותה ביסודיות. הוא נותן לכם להרגיש בנוח ומחייך בנעימות, חוקר כל פסיק שכתוב בקורות החיים ומאמת אותו לפחות פעמיים וכל זאת בלי שתרגישו.כשתצאו מהראיון תרגישו שנפגשתם עם חברה טובה ולא תאמינו כמה מידע נידבתם בלי שהרגשתם ובלי שהתכוונתם.

רשע- המראיין המפחיד, לא מחייך ולא לוחץ יד. לאורך כל הראיון ישב ויטיל ספק בכל החלטה מקצועית שקיבלתם. שום תשובה לא תספק אותו, וכמו רוטווילר עצבני לא יתן לכם ללכת עד שלא יגרום לכם להרגיש כאב. בסוף הראיון תרגישו ספקות לגבי בחירתכם המקצועית ויש סיכוי שתבחרו לעבור הסבה.

תם- המראיין הכי תמים בעולם.תוכלו לשבת מולו ולספר סיפורי מעשיות והוא בתמימותו הילדותית והנאיבית, יאמין לכל מילה, לא ינסה לחלץ ממכם מידע, ולא ינסה להעמיק בשאלות.בסוף הראיון תצאו בהרגשה שעברתם חוויה מתקנת, אחרי הראיון אצל הרשע.

שאינו יודע לשאול- מראיין שבמקרה הגיע לתפקיד, כנראה בזכות ויטמין P (פרוטקציה),אינו מעמיק בניסיון המקצועי של המועמד אך ישמח להתמקד ולשאול שאלות על הטיול של המועמד לדרום אמריקה או על ילדותו כחבר בצופים. בסוף הראיון תבינו שמי שיקבל את התפקיד יהיה זה שהיו לו הרבה חוויות משותפות עם המראיין, ולא זה עם הניסיון הרלוונטי לתפקיד.

חג שמח!
יפעת, 
העצמה אנושית 














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה