העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 11 במאי 2011

בת 63 , הייתם מקבלים אותה לעבודה?

אומנם באיחור של יום אבל עדיין אנצל במה זו ואאחל לכל אחד ואחד מאיתנו שהרי המדינה היא אנחנו, שנזכה לחיות חיים של שלום וביטחון, שישובו בנים לגבולם ונזכה לחיות חיים משעממים מבחינה ביטחונית,שכל היום נעסוק בפעילויות חברתיות לקידום וחינוך דור ההמשך .
המדינה שלנו כבר בת 63, ונראה שהשנים רק עושות לה טוב היא מטופחת ומושקעת ויודעת לדאוג לעצמה, יש לה חברים במקומות מקושרים וקשה לסרב לה.
אז למה אנחנו לא לוקחים ממנה דוגמא? אסביר, במסגרת עבודתי אני נתקלת בלא מעט אנשים שחצו את גיל חמישים שטוענים שהם מתקשיים למצוא עבודה בשל גילם, הם מרגישים שהעולם שייך לצעירים,ובראיונות עבודה הם מנופים בשלבים הראשונים, האימרה הזו מאוד קשה לי כי אני מאמינה שיש לבחון אדם על פי יכולותיו וניסיונו המקצועי ולא על פי השנתון בו הוא נולד. מה עוד שהחוק לצידי ואפליה בקבלה לעבודה על רקע:דת/ גזע/מין/גיל/מקום מגורים,מצב משפחתי היא אסורה!!!
מנגד אני שומעת טענה דומה מאימהות צעירות ובכלל מנשים נשאות ללא ילדים, למי שלא הבין את הסיבה  אז אגדיר זאת בעדינות, ילדים זה שמחה,אך לא כשזה מפריע לעבודה.
אם כך הדשא של השכן לא ירוק יותר,ישנן אוכלוסיות החשות קיפוח למרות שהחוק מגן עליהן , אך קשה להוכיח אי קבלה לעבודה שבאה על רקע של גיל או מצב משפחתי. הדרך שבא אני מציעה להתמודד היא "להאיר" את עיניהם של אותם מראיינים ולהראות להם את כל הסיבות והיתרונות למה כדאי להעסיק אנשים שחצו את גיל 50 ולמה כדאי להעסיק נשים צעירות. יש לקוות שהם יתרצו ויבינו שההפסד הוא שלהם.

חשוב ,לפני ראיון עבודה הכינו רשימה של כל היתרונות שיש לכם להציע, בדיוק בנקודות שאתם חוששים שעלולים להפריע כגון: גיל, מקום מגורים, מצב משפחתי וכו.... 
לסדנת הכנה לראיונות עבודה : human-power@ynet.co.il

2 תגובות:

  1. בס"ד
    יפעת את גדולה!
    והלוואי ומנהלי כוח אדם ומשאבי אנוש יפנימו את המסר שלך כי הוא חשוב מאוד , ואפילו שהחוק לצידך העובדה היא שהוא נתון להתעלמות מוחלטת לא פעם ולא פעמיים
    ולכן ישנן איגודים המייעצים לכל אותם אנשים שקיבלו סירוב לא מוצדק משיקוליי תועלת של מראיין כזה או אחר,
    חג עצמאות שמח (-:
    מאיה

    השבמחק
  2. היי מאיה,
    צריך לעשות זאת באמונה שלמה וביטחון עצמי על מנת שהמסר יעבור. ובשביל זה יש את העצמה אנושית להכין כל אדם לראיון בצורה יסודית ומקצועית, גם אם יש לו נקודות שעלולות להיות בעיתיות.

    השבמחק