העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 18 במאי 2011

"נו ילד, מה תרצה לעשות כשתגדל?..."

השבוע שמעתי את השיר:"עודני ילד" של הכל עובר חביבי, שיר המתאר את הסיטואציה הבאה:"הגדולים שואלים נו ילד ,מה תרצה לעשות כשתגדל?..." והילד עונה: "שאלה שכזו מבלבלת ואני לא יודע בכלל.... כשאדע לא אהיה כבר ילד..."
אך מה קורה כשאנו גדלים ועדיין התשובה לא ברורה לנו? עדיין אין לנו מקצוע,עדיין לא ברור לנו מהן נטיות ליבנו,מה אז??? מניסיוני המקצועי אוכל להעיד שיש הרבה אנשים כאלו, שהבחירה לא פשוטה עבורם.
לא כולנו מבינים בגיל עשרים מה אנחנו רוצים לעשות בגיל ארבעים, וגם אלה מאיתנו שכבר קיבלו החלטה בגיל עשרים עד שיגיעו לגיל ארבעים אני לא בטוחה שזה מה שהם יעשו.
לחברה הישראלית יש נטיה ללחוץ על חבריה לרכוש מקצוע בגיל צעיר,הרי כל אמא רוצה שהבן שלה יהיה מהנדס, רופא או עורך דין ויפה שעה אחת קודם. מלבד מקצועות אלו יש אינסוף מקצועות מעניינים וטובים לא פחות אך ,בגלל אותו הלחץ החברתי אנו לא מספיקים לבחון את כל האופציות הפתוחות בפנינו.
אני אישית מכירה מהנדס תוכנה שרוצה לעסוק בחקלאות, עורכת דין שרוצה להיות הבעלים של חנות פרחים והאמת שיש לי עוד הרבה דוגמאות ,אבל אסתפק באלו.
אז אם נבחן את האוכלוסיה נראה שיש כאלה שטרם קבלו החלטה ויש כאלו שקיבלו החלטה שהם אינם שלמים איתה ויש כאלו שקבלו החלטה והיא הכי נכונה להם.
אם אתם מרגישים שאתם לא מוצאים את המשבצת שלכם או שהמשבצת שבחרתם לא נוחה לכם, אני מזמינה אתכם לעבור אבחון פיתוח קריירה.
לפרטים: human-power@ynet.co.il
ועכשיו להפתעה:
העצמה אנושית פתחה דף עסקי בפייסבוק, השאיפה היא שאותו דף עסקי יהפוך להיות בעזרתכם היועץ האישי לראיונות עבודה או לדילמות הקשורות בקריירה. ולכן אני מזמינה אתכם/ן להצטרף לדף העסקי.
בין המצטרפים תערך הגרלה, בה יוגרל אדם אחד שיזכה באבחון פיתוח קריירה- בחינם!!!
כל שעליכם לעשות הוא: להיכנס לדף העסקי שנקרא:העצמה אנושית ולסמן:"לייק"
מאחלת לכולכם, סוף שבוע נפלא!
יפעת











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה