העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 20 ביולי 2011

רגע לפני שעוזבים מקום עבודה

הרגע הגדול הגיע, אם ביוזמתכם ואם לא, אתם עומדים לפני עזיבת מקום העבודה, סיום של פרק בחייכם עומד להגיע לקיצו ופרק חדש כבר בפתח.החברים לעבודה מארגנים מסיבת פרידה, וחשבתם שכל שנותר לכם זה להיפרד מהם לשלום , אז זהו שלא, עתה ניצבות בפניכם משימות הקשורות להתנהלות הכספית שלכם ול"סגירת חשבון" במקום העבודה. 
וכשאני אומרת "סגירת חשבון" אינני מתכוונת שתספרו לבוס שלכם את רגשותיכם האמיתיים כלפיו, אלא תדאגו לכסף שלכם!!

הבלוג הזה עוסק בכל הקשור לקריירה ואין מן הנמנע שבמהלכה נשדרג ונחליף מקומות עבודה, אז רכזתי מספר דברים שחשבתי שכדאי שתדעו:

השלב הראשון , מחלקת שכר : עליכם לדאוג לפדות את ימי החופשה שנותרו לכם ולהמירם בכסף, בחברות רבות נהוג לפדות גם ימי מחלה ,הדבר מאוד תלוי במדיניות החברה ובחוזה האישי שלכם, ואחרונים הם דמי ההבראה השנתיים המגיעים לכם על פי חוק ובהתאם לוותק שצברתם.

דבר נוסף הוא בדיקה מול חברת הביטוח שאכן החברה העבירה להם בזמן את כל ההפרשות המגיעות לכם עבור ביטוח מנהלים/קרן השתלמות/פנסיה וכו.....
באותה הזדמנות בררו מול חברת הביטוח את האופציות העומדות בפניך מבחינת המשך הביטוח לפעמים כדאי לשמור על רצף ביטוחי עד למציאת מקום עבודה חדש שיפריש כספים.האופציה השניה היא פרעון התוכנית הקיימת, אך יש לקחת בחשבון את המיסוי על כספי הפיצויים.

דבר נוסף,חברות רבות מבטחות את העובדים בביטוח בריאות ושיניים בעלות סימלית ובתנאים מועדפים, נסו לברר מול חברת הביטוח אם תוכלו להמשיך ולבטח את עצמכם ולשמור על תנאי הפוליסה הקיימים.

הנכתב בפוסט זה נועד להאיר את עינייכם בדרך ממקום עבודה אחד למשנהו, אך אין לראות זאת כייעוץ. לשם כך מומלץ ורצוי להתייעץ עם רואה חשבון/יועץ מס.

לעזרה בנושא קריירה ועבודה: human.power.2010@gmail.com


.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה