העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

חיפוש עבודה ברשתות חברתיות


המילה רשת חברתית אסוציאטיבית מתקשרת לנו לפייסבוק אולם עוד בטרם לידתו של פייסבוק רשתות חברתיות היו קיימות, אך לא באינטרנט. הרעיון פורץ הדרך של צוקרברג לקחת את האינטרקציות החברתיות שלנו ולעלות אותן לרשת הוא רעיון ששינה את פני העולם, ואם עד עכשיו חשבנו שהאינטרנט הפך את העולם לכפר גלובלי הפייסבוק הפך את העולם לקבוצת חברים גלובלית.  הרעיון כמובן גם השפיע על כללי המשחק בחיפוש עבודה.

חיפוש עבודה בחברות השמה או בחברות כגון ג'ובנט וג'ובמאסטר הוא טוב אך אינו מספיק, ומי שרוצה לפעול להשגת המטרה חייב לפעול גם ברשתות החברתיות כגון: פייסבוק ולינקדין.

הרעיון מאחורי הדברים הוא מאוד פשוט: ח ש י פ ה   ו י צ י ר ת   ק ש ר י ם .

פייסבוק היא רשת חברתית, היא עוזרת לנו לחדש קשרים עם אנשים שעבדנו/ למדנו/שירתנו איתם בעבר, וחוסכת לנו את שיחת המבוכה של חידוש הקשר. שולחים הצעת חברות/ הצטרפות לקבוצה והינה מאגר הקשרים מתרחב,מעדכנים סטטוס חיפוש עבודה, לוחצים על שיתוף וכל החברים הוירטואלים יודעים שאתם מחפשים עבודה. 
הלינקדין הינה רשת מקצועית, המאפשרת לנו לפתוח פרופיל אישי עם הניסיון המקצועי והכישורים שלנו  ולצרף לרשימת הקשרים שלנו אנשי מקצוע מהתחום , מעבר לכך ישנן קבוצות דיון בהן מתנהלים דיונים בנושאים מקצועיים ומתפרסמות משרות ,על מנת להתבלט צריך להיות פעילים. 

מעבר לרשתות החברתיות והמקצועיות באינטרנט, תמיד כדאי להעזר ברשת הכי בסיסית שלנו: המשפחה והחברים הקרובים, שתפו אותם בתהליך, בקשו את עזרתם, הם מכירים אתכם ויוכלו להיות הממליצים הכי טובים שלכם!

בהצלחה!

לסדנת בתחום ניהול ופיתוח קריירה :
הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו ותהנו מטיפים ועצות לניהול ופיתוח קריירה:  https://www.facebook.com/#!/human.power.b.2010



תגובה 1:

  1. אני סיימתי את לימודי הביוטכנולוגיה (המפרכים!) לפני למעלה משנה, וחייבת לציין שלינקדאין ורשתות חברתיות אחרות מעולות לצורך מציאת עבודות בהייטק או תחום שירות הלקוחות אך עבור חיפוש עבודה בתעשיית הביוטכנולוגיה הם די חסרי ערך.. שנה אחרי טרם מצאתי עבודה שהיא באמת בתחום אותו למדתי ואני שוקלת לפנות מחדש לכמה חברות אדם בתקווה שיעזרו.

    השבמחק