העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום חמישי, 23 בפברואר 2012

מתי,איך וכיצד לבקש העלאה בשכר?

מתי, איך וכיצד לבקש העלאה בשכר?
אלו הן השאלות המרכזיות המעסיקות אותנו מיום עבודתנו הראשון,פחות או יותר (-:. מדובר ברצון לגיטימי וטבעי-אנו רוצים להשיג לעצמנו כמה שיותר בכמה שפחות זמן . . .


מתי לבקש העלאה ?


ראשית רצוי שפרק הזמן בו יש דיוני שכר יהיה מעוגן בחוזה העבודה. במידה ואינו מעוגן מתחילה הדילמה אחרי איזה פרק זמן מקובל לבקש העלאה. במידה והנכם עובדים במקום חדש, פרק הזמן המקובל הוא שישה חודשים,אחרי שניתנה הזדמנות למעסיק לבחון את כישוריכם ותרומתכם לארגון. במידה והנכם עובדים ותיקים בארגון, מקובל לדון פעם בשנה בנושא השכר. 
הזמן הנכון לבקשת העלאה הוא בתקופה טובה של הארגון, כאשר עמדתם ביעד מסוים או שהגיע לסיום פרויקט שהיתם בו אנשי מפתח. 


איך לבקש העלאה ? 


נכון לבקש העלאה בפגישה מסודרת עם המנהל הישיר שלכם כאשר רצוי ליידע אותו בנושא הפגישה. לפגישה עליכם להגיע מוכנים ולהבהיר מדוע אתם חושבים שמגיעה לכם העלאה.הכינו רשימה של כל ההצלחות שלכם בארגון והבהירו את החיוניות שלכם להצלחת הארגון ועד כמה טוב לכם להיות חלק מהארגון. חשוב להיות אסרטיביים ולהאמין כי מגיעה לכם העלאה-מה שאתם חושבים אתם מקרינים בשפת הגוף. 
דבר נוסף שלא יזיק, הוא מצב רוח טוב לבוס.


כמה לבקש העלאה ? 


שאלה מאוד לגיטימית,ובכדי להיות מוכנים מראש עליכם לעשות סקר שוק ולברר כמה אנשים במקצוע שלכם ובוותק המקצועי שלכם מרוויחים ובהתאם לכך לבקש. 
  
לסיכום,
אל תחששו לקראת הצעד של בקשת ההעלאה.זה מצביע על הרצון שלכם להתקדם מצד אחד,ומאידך על כך שאתם יודעים להעריך את עצמיכם. אך יש לעשות זאת בתבונה ולא בכוחנות ולקחת בחשבון את כל מכלול השיקולים והצעדים בכדי להשיג את המטרה.


לייעוץ והכוונה תעסוקתית מוזמנים לפנות ל"העצמה אנושית"
human.power.2010@gmail.com 


הצטרפו לדף הפייסבוק ותהנו ממגוון טיפים בתחום הקריירה:
https://www.facebook.com/human.power.b.2010

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אני סיימתי את לימודי לא מזמן וכעת נמצאת בשלב חיפוש עבודה הנדסת תעשייה וניהול, ואני חייבת לציין שזה הרבה יותר קשה ממה שחשבתי, באמת שאין הרבה מקומות פנויים בשוק, ואני יכולה להבין מדוע אנשים חוששים לבקש העלאה- יש תחרות רבה בין עובדים, אך מעט מעסיקים, ובמקרים רבים הם יקבלו לא מוחלט או שפשוט יפטרו אותה..

    השבמחק