העצמה אנושית

ניהול פרוייקטים במשאבי אנוש: גיוס, הדרכה ורווחה.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית



יום רביעי, 1 ביוני 2011

פיתוח קריירה,איך עושים את זה?

השבוע אני בוחרת להקדיש את הפוסט לכל אלו העומדים לקראת סיום לימודיהם ולקראת הצעד הראשון בקריירה שלהם.
כאשר אנו מסיימים לימודי תואר ראשון או הכשרה מקצועית, בהם השקענו את מיטב זמננו וכספנו אנו מצפים לכבוש את עולם העבודה בסערה להפוך תאוריה לעשייה, להשתכר בצורה שפויה ולהנות מפירות ההשקעה.
האמת היא שהעבודה הראשונה לרוב היא העבודה שהכי קל להתקבל אליה, היות ואין שום ניסיון מקצועי מוכח גם למעסיק אין שום ציפיות, הוא רואה באדם שזה עתה סיים לימודים כעובד שניתן לעצב על פי הצרכים של החברה. מעסיק כזה הוא הזדמנות נהדרת ללמוד ולהתמקצע, אבל בסופו של דבר אחרי שתצברו ניסיון, סביר להניח שתרצו להתנסות גם במקומות אחרים וכאן בידיוק מתחילה נקודת התפתחות הקריירה, כי בשלב הזה אחרי שטעמתם והתנסתם אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלה אחת: לאיזה כיוון אתם רוצים שהקריירה שלכם תתפתח?
האם להתמקצע בתחום אחד (מומחה)? האם להתמקצע בכמה תחומים (מולטידספלינרי)? האם השאיפה היא לכיוון ניהולי: ראש-צוות/ מנהל מחלקה...? האם אני רוצה להיות עצמאי/שכיר?
לאחר שעניתם על השאלה,תדמינו את עצמכם בעוד 10 שנים מבחינת הקריירה, ותבחנו מהם השלבים שאתם צריכים לעבור על מנת להגיע לאותה נקודה.
הכלל שינחה אתכם: בחרו מקום עבודה שכשתסיימו לעבוד בו תצאו עם כלים והכשרה שיעזרו לכם להגשים את שאיפותכם הקריריסטיות, אותה נקודה שאתם שואפים להגיע אליה עוד עשר שנים.
להכוונה אישית בנושא פיתוח קריירה: human-power@ynet.co.il
שיהיה בהצלחה בצעדים הראשונים בעולם העבודה
יפעת, העצמה אנושית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה